Lediga tjänster

TeleComputingkoncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden.

TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Koncernen har ca 800 anställda på 7 orter i 3 länder och ca 800 företagskunder i Norden.

Att du som anställd på TeleComputing växer och utvecklas är nödvändigt för att även vi ska utvecklas. Vi vill att du ska nå din fulla potential. På så sätt kan vi skapa en god intern rörlighet. Som anställd kan du i stor omfattning vara med och påverka utvecklingen och kulturen i TeleComputing genom den du är - och arbetet du gör. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare! Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss.

Läs mer


Supporttekniker

Vi söker nu supporttekniker till vår centrala Service Desk i Kista. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken kundgrupp man arbetar i men våra öppettider är mellan kl.06.00-20.00 under vardagar och kl.08.00-18.00 under helger.

Uppgifter

Du kommer att arbeta med first line support i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus. Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.

Du kommer att agera singel point of contact (SPOC). Det innebär att ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.

Du kommer att registrera alla inkommande samtal i vår ärendehanteringssystem.

Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till vår incident manager.

Du kommer att lösa minst 80% av allmänna IT-frågor hos slutanvändarna direkt i första kontakt.

Kvalifikationer

För att du ska lyckas med ovan krävs följande:

  • Vi tror att du har någon form av IT utbildning.
  • Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke.
  • Har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT så är det meriterande.
  • Windows Server 2003
  • Windows XP/Vista/7
  • Du har arbetat via fjärrstyrning tidigare.
  • Har du supporterat printers är det meriterande.
  • Har du erfarenhet av Citrix är det meriterande.

Personliga egenskaper

  • Driven och självgående
  • Serviceinriktad med förståelse för affärer, engagemang och fokus
  • Positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor
  • Stresstålig och strukturerad
  • Obehindrad såväl i svenska som engelska
  • Du ska tala och skriva svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.
  • Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav.
  • Vi ser gärna att du är högskoleutbildad men har du annan utbildning eller erfarenhet kan det också gå bra.

Ansökan

Ansök genom att skicka CV och personligt brev till jobb.sd@telecomputing.se

     
       
     
 
Information om cookies
TeleComputing Sweden AB telefon: +46 (0) 8 556 109 20 e-post: info@telecomputing.se org.nr: 556556-6535